De Facebook Business Manager tool is een hulpmiddel voor ondernemers die actief zijn op Facebook. Hiermee is het mogelijk om advertentieaccounts of Facebookpagina’s te koppelen. Het is een handige tool als je met meerdere mensen werkt of wanneer je verschillende advertentieaccounts of Facebookpages beheert.
In dit artikel vertellen wij je hoe je in 3 stappen een campagne opzet met Facebook Business Manager.
De tool biedt je verschillende mogelijkheden voor adverteren via Facebook en Instagram. Het zorgt voor meer overzicht en is een ideale plek om je social media-activiteiten te beheren.
Geplaatste content analyseren
Met Facebook Business Manager kun je ook geplaatste content analyseren. Zo kun je onder meer zien of de content een goed bereik heeft gehad, hoeveel likes het heeft gekregen en hoe vaak er op een link is geklikt.
Stappenplan voor het opzetten van een campagne
Met het volgende stappenplan zet jij een campagne op met de Business Manager
Stap 1: Een Business Manager account aanmaken
Voordat je echt met Facebook Business Manager aan de slag kan, zal je een Business Manager account moeten aanmaken. Dit doe je heel eenvoudig met Facebook voor Business. Klik op ‘account aanmaken’ en maak vervolgens het account aan. Vul je bedrijfsnaam in en koppel deze aan je persoonlijk profiel. Je komt dan in de Business Manager.
Stap 2: Een pagina of advertentieaccount toevoegen
Heb je nog geen pagina of advertentieaccount? Maak deze dan aan met de optie ‘nieuwe toevoegen’. Vervolgens moet je deze pagina of advertentieaccount claimen. Dit doe je door op ‘pagina’ te klikken de url van de Facebookpagina in te voeren. Daarna klik je op ‘pagina vastleggen’. Je kunt een advertentieaccount claimen door de business-ID in te voeren.
Stap 3: Koppel je Instagramaccount aan de Business Manager
De kans is groot dat je een Instagramaccount hebt. Ook deze account kun je koppelen aan Facebook Business Manager. Je doet dit door via de bedrijfsinstellingen naar ‘Instagram Accounts’ te scrollen. Klik daarna op ‘nieuw Instagram account claimen’ en log in met je account. Nadat je dit hebt gedaan, kun je gebruikmaken van de advertentiemogelijkheden van Instagram voor Business Manager.
Wil je graag beginnen met Facebook Business Manager, maar weet je niet hoe? Of heb je de tool al ingezet, maar behaal je hiermee niet het gewenste resultaat? Neem contact op voor meer informatie en advies.