Ben je een website aan het maken en heb je de vraag ”wat is een landingspagina?”. W-site legt jou uit wat een landingspagina is, hoe je een landingspagina kunt gebruiken en hoe je een goede landingspagina kunt maken.
Wat is een landingspagina nou precies?
Een landingspagina is een pagina op jouw website. De bezoekers komen (landen) vaak op je landingspagina via een online campagne die de bezoeker naar de landingspagina stuurt. Ook komen de bezoekers op jouw landingspagina door te klikken op een banner, tekstlink of een zoekresultaat.
Een landingspagina wordt meestal gebruikt om een aanbieding of een product te promoten. Het doel van een landingspagina is vaak een formulier invullen of iets bestellen maar het kan ook gebruikt worden om alleen informatie te geven. Een voorbeeld wat je veel ziet is dat een landingspagina vaak aan een Adwords campagne wordt gekoppeld. Een landingspagina is doelgericht en zorgt ervoor dat de bezoekers gelijk hun zoek vraag krijgen beantwoord, zodat de bezoekers niet eerst op zoek moeten gaan.
De voordelen van een landingspagina
Wanneer jouw landingspagina bij jouw advertentie aansluit hoeven, bezoekers niet eerst te zoeken waar ze naar op zoek zijn. Dit zorgt ervoor dat minder bezoekers van jouw website afhaken en de content op de landingspagina gaan lezen. Omdat de bezoekers langer op jouw website blijven, blijft het bounce percentage laag. Met een goede landingspagina gaat dus de conversie omhoog. Ook Adwords kijkt naar de relevantie van je landingspagina. Hoe dichter jouw landingspagina bij jouw advertentie ligt hoe beter je beoordeeld wordt.
Plaatspagina
De landingspagina’s worden vaak gebaseerd op plaatsnamen rond het gebied waar de klant actief is of wil zijn. Dit wordt gedaan zodat als mensen in die omgeving Googlen, naar bijvoorbeeld een dienst van de klant, de pagina van de klant hoog in de zoekresultaten wordt weergegeven. Dit komt omdat de landingspagina specifiek op die plaats is gericht.
Hoe maak je een goede landingspagina
Maak voor de bezoekers meteen duidelijk wat ze op jouw landingspagina moeten doen, gebruik hiervoor een duidelijke call to action.
Trek verder de aandacht van bezoekers door een pakkende titel, sterke subtitels, een duidelijke maar niet te lange inleiding en zorg voor mooie afbeeldingen die de boodschap van de landingspagina meteen duidelijk maken. De meeste bezoeker komen via hun mobiel op je landingspagina, hou daarom je lay-out van de landingspagina zo simpel mogelijk. Wees persoonlijk naar je bezoekers toe. Spreek de juiste taal naar de bezoekers toe, zo zullen de bezoeker zich sneller vertrouwd voelen op jouw website. Zorg ervoor dat er maar een ding mogelijk is voor de bezoekers op jouw landingspagina, en dat is dat ze op de call to action kunnen klikken. Zorg er dus voor dat er geen andere knoppen of een menu op die pagina is. Geef op een landingspagina duidelijk wat de voordelen zijn van een product of dienst
Vragen over wat een landingspagina is?
Je hebt hierboven kunnen lezen wat een landingspagina is, hoe je een landingspagina kunt gebruiken en hoe je een goede landingspagina kunt maken. Heb je nog meer vragen over een landingspagina? W-site helpt jou graag met je verdere vragen. Vul het contact formulier in