Wat heeft is het nut van bloggen voor bedrijven? W-site legt in deze blog uit waarom het voor bedrijven handig kan zijn om te bloggen.
Naamsbekendheid en branding verbeteren.
Bloggen voor bedrijven is de manier om je te onderscheiden van de concurrenten. Door te bloggen creëer je ook waarde bij je bezoekers. Door zakelijk te bloggen blijven uw bezoeker geïnteresseerd.
Met bloggen voor bedrijven kan je naamsbekendheid groter worden. Bloggen kan helpen met de naamsbekendheid vergroten. Blogs zijn zelf geschreven content waar je jouw eigen naammerk aan kunt verbinden. Zo kan je dus gratis reclame maken! Wanneer je blogt over de mensen achter je bedrijf of over jouw mening van een actueel onderwerp, zullen bezoeker je sneller vertrouwen en herkennen.
Bloggen voor bedrijven Verhoogt de conversie
Doordat je blogs plaatst laat je zien dat je ergens kennis van hebt en bouw je vertrouwen op bij je bezoekers. Je kan via een blog ook mensen aansporen door bijvoorbeeld een call to action of vraagt ze om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Via een blog kun je de bezoekers ook door laten gaan naar je website. Hoe vaker je een blog plaatst hoe meer verkeer er ook naar je website toegaat. Ik zou niet te veel blogs plaatsen want je moet er wel over nadenken en dat ze van goede kwaliteit zijn.
Bloggen is goed voor je vindbaarheid
Bloggen voor bedrijven helpt je ook bij het verbeteren van je vindbaarheid. Als je bij je blogs rekening houd met het zoekwoord waar je mee wil gevonden worden heb je zeker meer kans om hoger in de zoekmachine te komen. Hoe meer blogs hoe groter de kans is dat je bezoekers hem tegen komen bij de zoekresultaten. Ook als jij regelmatig een blog plaatst ziet google een actieve website en dit geeft meer kans om hoger in google te komen.
Link met je blog naar je website
Wanneer je een website hebt waar je bijvoorbeeld producten of diensten in verkoopt kun je in je blog daar een stukje over schrijven. In dat stukje kan je een linkje verwerken zodat de bezoeker sneller naar je producten of diensten gaan.
Je kan ook een call to action in je blog bericht verwerken en je bezoekers zo naar je producten en diensten verwijzen. Hoe meer linkjes je ook op je website verwerk hoe meer kans je hebt om hoger in google te komen, je kan hiervoor ook externe linkjes gebruiken.
Heb je nog vragen?
Heb je na het lezen van deze tekst over waarom bedrijven moet bloggen nog vragen? Of wil je nog meer redenen horen over waarom jij of bedrijven moet bloggen? Vul dan het contact formulier in en W-site helpt u graag met de vragen te beantwoorden. Lees ook onze andere blogs over bijvoorbeeld linkbuilding en een landingspagina.